29. november 2007

Tilstandsrapport

Det går sakte men sikkert fremover med oppussingen i Kristineheimen. Kveldene benyttes til å pusse og sparkle. Målet er å være ferdige med å male neste helg. 8.desember!

Etter det skal vi:
- sette inn tre nye skaper på kjøkkenet,henge opp to skap som vi har tatt ned, få ny benkeplate og sette på plass vask og blandebateri.
- fore rundt vinduer og terassedøren samt liste disse, gulv og tak
- sette inn dør (male den gamle døren hvit)
- legge ny laminat der den gamle peisovnen stod
- gjøre ferdig det elektriske

Målet er å flytte opp helgen før julaften, altså 21., 22. og 23. desember!

Noen bilder fra stue og kjøkken:
Når man kommer inn i stuen ser man bort på det som kommer til å bli sofakroken.


Hvis man går lenger inn i rommet og snur seg, ser man bort der tv-en kommer til å stå. Døren inn til stuen er i det venstre hjørnet.


Her står jeg i sofahjørnet, og ser bort der spisebordet kommer til å stå.


Og her står jeg der spisebordet kommer til å stå og ser bort på kjøkkenet.


Det sier seg selv at det blir lite tid til å drive med adventsaktiviteter i år (heldigvis jobber jeg i skolen, så litt blir det jo). Men adventsstake må vi ha! Denne kjøpte jeg på romjulssalget i fjor, helt enkel, men med stort potensiale til å bli pyntet.



2 kommentarer:

Anonym sa...

Men Kristine då! Du får ju inte fuska, man ska tända ett ljus i taget och inte förrän på söndag :)
Kram

Jeg er Kristine sa...

Ååå..så koselig med en kommentar fra deg Sofie min!

Jeg vet det, det var bare det at de hadde vært brukt før, og så så det så trist ut med den svarte veken. Så da tente jeg alle. Skal kjøpe meg noen nye og tenne ett og ett hver søndag ;)

Klem til deg og =)