17. oktober 2009

Uglesett

Da er luen også ferdig. Den ble god, dekker det aller meste av hodet bortsett fra ansiktet. Det var fryktelig vanskelig å strikke vrangt rundt på fire pinner, og få det fint, så det var bare staheten min som gjorde at jeg ikke ga opp. Nå ligger ihvertfall uglefrøken god og varm i vognposen sin!





Jeg har tenkt å strikke en ribbestrikket bukse til genseren, tenkte jeg skulle bruke denne oppskriften fra garnstudio. Den er strikket med dobbelt garn, og det er aldri å forakte. ;) Jeg har masse rester av tynt alpakka garn liggende, så jeg lurer på hvilke farger jeg skal bruke? Det vil bli flere striper av alle fargene.

Alternativ 1: Brunt, to grønnnyanser og blått.


Alternativ 2: Tre blånyanser og to grønnnyanser.


Alternativ 3: Brunt, beige, hvit og blått.


(Det blå garnet i midten er det som er brukt i genseren og luen.)

11 kommentarer:

Ranveig sa...

Alternativ 2 syns jeg var finest - selv om jeg er glad i brun også :)

Anonym sa...

Så koselig lua ble!
Jeg synes grønn er en kjempefin farge for tiden så jeg heier på alt 1 eller 2. Nydelige fargekombinasjoner alle da!

Vi snakkes i "kvell" din søte karamell! Gleder meg!

Linda sa...

Oppdaget akkurat bloggen din, her var utrolig mye fint strikk til baby (dvs: en blogg helt etter mitt hjerte!) Gratuerer med en gutt på vei!

Linda sa...

Eg likte best alterativ 1 :)

Gretty sa...

Æg likte nr 3 :)

Magiske pinnar sa...

Så søt hue! Eg likte best alternativ nummer 3.

Netta Marie sa...

jeg må si alternativ 3 :) utroligt fint det mønsteret som var på helsen på gensern! er det hjemmedesignet?

Lene sa...

først tenke jeg alternativ 3, men etter å ha sett mer på jakka så tror jeg at alternativ 2 er det jeg likte best. Men de er veldig fine alle alternativene.

Du er så flink at...

klem

Siri sa...

Du e så flinke Kristine:) Eg trur eg likte alternativ 1 best- men uansett kæ du velge så blir det jo bra;)

Anonym sa...

Hei. Og gratulera så møje me gutten i magen! :)
Eg stemme for alternativ 2 elle 3.
Klem Unn Iren

Trine sa...

Eg likte best Alternativ nr 2 :) men d blir nok fint uannsett. du e så flinke. Gralla me gutt by the way, såå kjekt :)