8. oktober 2010

Nøstebarndress 2

Etter pappaens ønske, har jeg strikket nøstebarndress til Lillebror. Vi hadde nemlig en til storesøster i str 0-6mnd, som vi var veldig fornøyde med! Denne er strikket i størrelse 6-12mnd i masketall, og 2år i lengde. På den måten håper jeg at dressen skal vare sesongen ut, noen barn vokser nemlig som ugress. ;)


Jeg strikket dressen ensfarget, men la inn mønsterborden fra denne jakken (utvidet det bare, så borden ble litt bredere). Og så utrolig fornøyd som jeg er!
Og så koselig at det er noen som trofast stikker innom. Jeg har ikke turt å gå inn på telleren min i det siste, for stakkars de som stadig har tittet innom her ... Nå er det imidlertid høst, og kreativiteten, bloggelysten og innetiden øker betraktelig, herlig!

9 kommentarer:

Rigmor sa...

kjempe stilig!! Mønsterborden var prikken over i'en! Ha en flott helg!

Veronika sa...

Så flott dressen ble med mønsterbord:) Har garn liggende til en lignende dress, men må finne strikkelysten, kanskje kommer den når høstmørket legger seg rundt oss:)

Ønsker deg en flott helg!

Anonym sa...

Nyyydelig dress! :-))

Synnøve sa...

Ny-de-lig! :)

Anonym sa...

Fiiin dress! Hyggelig at du er tilbake!
EU

sandra sa...

Du e goe!!!!!

Mona sa...

Dette va veldig kjekt!!
Å den dressen va bare nydelig!!

Allis i Eventyrland sa...

Sååå fin den ble! :)

Fivrel sa...

Bra at du er tilbake! Det er fleire av oss som er innom og kikkar og håpar på oppdatering, husmortips og strikke-inspirasjon innimellom. Dressen var kjempefin, lurt med ei mønsterbord på elles einsfarga, vert ofte så VOLDSOMT når ein skal ha striper på ein heil dress, så dette var eksempel til etterfylgjing :-)