24. mars 2012

Vårlig

Jeg gleder meg til å pakke vekk alt som heter luer og skjerf, men foreløpig fikk jeg nøye meg med å strikke ett vårlig sett til Alma.

Genuint stolt og glad over å få vise frem lue og hals!
























Synes det tar for lang tid, og begynner å tulle seg
(som de sier her i Bergen).
























Finner frem det strenge fjeset.
























Klarer ikke å holde seg helt.
























Setter frem ett falskt smil (etter lovnad om premie, fra mor).























Gjør en hederlig innsats.
























Nå er det nok.
























Premien er utlevert, og det er tydeligvis ingenting å smile for.
Men skjønn er hun!
























Jeg har brukt dette mønsteret fra garnstudio, og tynn alpakka. Jeg hadde planer om smette-skjerf, men frøkna ville ha hals, så da ble det det. Settet er strikket med dobbelt garn, og jeg strikket den minste størrelsen, på ett pinnenummer mindre, og tok lengden på øyemål. ;) Til halsen la jeg opp 30 masker, og strikket tretti hullrader, før jeg sydde sammen. Og jeg ble godt fornøyd, og lurer på hvorfor jeg ikke strikker mer tilbehør til meg selv...

7 kommentarer:

Haust sa...

Nydeleg - både modellen og plagga! :)

Ranveig sa...

Haha!! Liker det strenge fjeset hennes :) Minner meg om at jeg også har noen herlige bilder på kameraet av både henne og broren...

Synnøve sa...

For et nydelig sett!

sandra sa...

E d kler fra pomp?? Så HERLIGE!! Takk for tipse t nyyydelige hals og lua! D må eg laga t sofie så alltid må ha någe i halsen- eg så hadde masse deilige restegarn i alpakka :))

sandra sa...

Kor mange nøster brukte du? Å kor langt strikka du d?? Forsto ikkje heilt d sista. d du gjore før du sydde samen...? Kan ver eg ringe dg;)

Line Kristine sa...

For en bedårende fotomodell! :)
Og nydelig hals og lue!

G-Anette sa...

Så fantastiske bilder! Og det settet var nydelig, akkurat passe "voksent" til ei lita snuppe :) *inspirert*

Ha en fortsatt fin kveld