29. januar 2012

GRØT

Hver lørdag spiser vi grøt. Ungene elsker det, mannen elsker det, og jeg synes det er deilig med et måltid som er forutbestemt for meg.

Mest av alt er det koselig. Ungene trives med alt som er som det pleier, trygt og godt, de kommer alltid springende når jeg gir beskjed om at grøten er klar. Jeg og mannen må ta oss en pause fra det vi driver med, sitte ned, og nyte at det er lørdag!

Og så er det enkelt å lage til mange, vi liker å være mange rundt bordet!













































Og jeg er litt lykkelig over å ha funnet den perfekte kjøkkenbords-lysestaken. Stødig på bordet, enkel i form og farge (rom for å endre farge på lysene), uten behov for tilpassing av lysene og pen å se til. Glassene er kjøpt i dyreparken, med ulike Torbjørn Egner motiv, saften serveres i mugge med Tobias i tårnet på, fine!

1 kommentar:

sandra sa...

Lørdagsgrøt her og på lørdager! d så gjør lørdag t lørdag;) La merke t den lysestaken! FIIN :)