27. oktober 2006

UFO

I nett-strikkeverdenen ( ja den finnes, se blandt annet: hobbyforum.no og hobbyboden.com) er det et utrykk som heter UFO - uferdige objekter. Dette er påbegynte strikkeprosjekter som er lagt tilside og som det er et ork å ta frem og få gjort ferdig. Grunnen til at det er lagt til side kan være så mangt, men andre fristelser, kjedelig arbeid, vanskelige/tidkrevende prosjekter eller at det er gjort store feil slik at man må rekke opp igjen er vanlige grunner.

Jeg er egentlig flink til å få gjort ferdig strikkeprosjektene mine, den største gleden(bland mange andre) med å strikke er jo nettop å se det ferdig! Men jeg har to UFOer...

Det første er et fantastisk fint babyteppe som jeg handlet garn til i London i Mai. Selve teppet ( alfabetet) strikket jeg på litt over en måned, men så kom jeg til kanten. Jeg brukte tre måneder på å strikke to kanter ( hver av dem tar vel ca to-tre kvelder å strikke ferdig).. det er kjeeedelig arbeid.

Da jeg for en måned siden tok meg i nakke og skulle strikke de to siste sidene
skjedde dette:

Jeg har plukket opp alt for mange masker, og kanten er BØLGETE.. altså jeg må rekke den opp igjen.Slik skal den egentlig se ut:


Nå ligger det sammenkrøllet i en krok i et skap.

Den andre UFOen jeg har liggende er en veske som skal toves. Det skulle være mitt første forsøk på å strikke med mange farger, det var vanskelig og tidkrevende. Da jeg gjorde en feil som gjore at jeg måtte rekke opp mye ble det lagt i en pose lengst bak i klesskapet.

Så langt kom jeg før jeg ga opp:


Begge prosjektene er prosjekter som jeg har veldig lyst til å gjøre ferdig, men det skjer ikke før jul, bare så det er sagt.

1 kommentar:

Gretty sa...

mitt problem æ ikkje UFO'a (ennå), men at æg ikkje lige å ha restegarn liggande. Derfor begynne æg på noge for å få vekk restegarnet, men enne opp mæ å trenga meir garn å kjøbe nytt - som igjen blir for møje og blir restegarn. For en ond sirkel.