6. januar 2008

Selvgjort er velgjort

Fler ganger i løpet av høsten har jeg kikket på hvite strikkede skjerf i klesbutikker. Hver gang har jeg lagt det fra meg, og fortalt meg selv at "det kan du jo strikke selv".

Etter en tur på sandnesgarn sitt fabrikkutsalg i går der jeg plukket med meg fire nøster alfa, ble dette skjerfet til. Jeg er veldig glad i havskummønsteret, og denne gangen har jeg brukt dette mønsteret fra garnstudio. Det gikk fort å strikke, mye på grunn av godt selskap på en særdeles koselig jentekveld i går, og en ultraslapp søndagsformiddag i dag.





4 kommentarer:

Siv Jane sa...

For et nydelig skjerf.
Fin farge og flott mønster.

Anonym sa...

så fint skjerfet var! Jeg har funnet hytte-spød...(Drops tovede tøfler) De er supersøte og skal toves. Har du pinne nr.8?

Anette sa...

hei du. for ett fint skjerf! æg he hatt lyst å strikka ett kvitt skjerf lenge sjøl, men har aldri fonne ei fine oppskrift, mn denne va jo ganske fine;) ett spm: strikkte du skjerfet lenger enn dæ så sto i oppskriftå elle fyllte du dæ så sto dr?

Jeg er Kristine sa...

Hei anette!
Jeg fulgte oppskriften, bortset fra at jeg brukte alfa istedenfor eskimo (eskimo er nok litt mykere , hvis jeg skulle strikke ett til, hadde jeg valgt det. Jeg synes skjerfet ble passe langt, nok til en gang rundt halsen med lange ender, eller to ganger rundt halsen med nesten ingen ender!