10. desember 2008

Nyfødt sett ( og størrelsesfrustrasjon)

Siden hentesettet ble så stort i størrelsen, hadde jeg lyst til å strikk ett til, som passer en nyfødt.

Kortversjon
:( for de som ikke er strikkeinteressert):

Jeg ville strikke ett babysett i størrelse nyfødt.
Jakken som skulle være str. 2-4 mnd, viste seg å være nyfødt størrelse.
Buksen som skulle være nyfødtstørrelse, viste seg å være 3 mnd størrelse.

Jeg er frustrert.


Langversjon: ( for de strikkeinteresserte):
Jeg bestemte meg for å strikke denne jakken (2-4mnd), men bruke maskeantall og cm fra en jakke som skal passe 48cm. Etterhvert som jeg strikket, viste det seg at jakken i størrelse 2-4mnd, tilsvarte størrelse 48cm. Så jeg strikket slik oppskriften sa - og ble fornøyd m
ed størrelsen.

Så satte jeg i gang med en bukse i størrelse 0-2mnd. Etter å ha strikket omtrent ett nøste (og synes at den ble veldig stor), sjekket jeg litt andre oppskrifter, og ser at den tilsvarer størrelse 3mnd...


Nå har jeg fått låne en oppskrift som er nyfødtstørrelse, og skal passe til jakken.




4 kommentarer:

BeBe`s blogg sa...

Samme jakke med lue og sokka strikka jeg som hentesett til nr. 3,ho som no er 17 år. Tror jeg har settet enda. Var ganske stolt at jeg hadde fått det til, for i utgangspunktet var jeg ingen mønsterstrikker! Oppskrifta fant jeg i Norsk Ukeblad.:)

Anonym sa...

Så nydelig hentejakke Kristine!
Du må gjerne dele din strikkefrustrasjon med meg... Jeg lytter! Forskjellen på oss er vel at jeg stort sett alltid er frustrert på strikkeoppskrifter. Spesielt når du ikke er i nærheten og forklarer...(smil)

Kremt...men når bare Mor Signe-teppet er ferdig må jeg vel prøve meg på en jakke... Gir deg en kopi av oppskriften først, så ringer jeg når jeg står fast!

Gleder meg også til marsipanlagingen på fredag. Vi snakkes mere da!
Klem

Englemor sa...

For en fantastisk jakke! Dessverre har jeg ingen babyer å strikke til for tiden. Mine barn og tanteunger begynner å bli større, og da tar prosjektene litt lenger tid... Nyt den siste tiden av svangerskapet, rekner med du har flere prosjekt på lur :-)

Anonym sa...

Kjenner til problemet. Mathias sitt hentesett var fremdeles litt stort til dåpen. Da var han 8 uker. Og han var jo ikke spesielt liten da han ble født, heller.