2. desember 2008

Advent

Jeg fryder meg over at det er advent! På skolen har vi begynt med adventsamlinger, juleverksted, julesanger og julespill. Hjemme har jeg begynt å bake, lage engler, pakke inn gaver og pynte. Denne ventetiden er herlig, og jeg elsker å kose meg litt ekstra (og nå er det lov)!

Som jeg
fortalte i 2006, liker jeg å pynte til advent når det er advent. I dag har jeg vært en runde i byen for å kjøpe lilla løper og brikke. Nå er det advent i stua!

Adventstaken


Pyntet med lyng og granbar.


Adventstjernen


Julekrybben


Lilla lys og konglekrans.


Julekalenderen ( Som henger på kjøkkenet, og derfor fikk lov til å være rød.)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Så koselig du har pyntet! Søtt gavepapir på kalenderen også... jeg har kjøpt det samme røde og pakket inn jentenes kalendergaver i. Hvem er kalenderen til og fra?

Nå er pepperkakene i boks her hos oss. Farmor og jentene har bakt i dag... Jeg stilte med oppbevaringsmuligheter! (smil)

Ha en fin desemberkveld!
Klem fra Elin

Jeg er Kristine sa...

Kalenderen er til ektemannen fra konen. (Inkludert noen gaver som kanskje konen ønsker seg mer enn mannen...) Papirene er helsjønne. Jeg kjøpte det røde i år, og blandet med det rosa med hvite prikker og det rosa med brune prikker som jeg hadde fra før, det ble så koselig!

Det høres ikke dumt ut å stille med oppbevaringsmuligheter. Jeg gleder meg til marsipanlagingen!

Klem tilbake til dere to!

Laisy sa...

Jeg må si at jeg likte best julekrybben, den var veldig fin :) ;)

Leif Inge sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Småen sa...

Er det mulig å ha så pent hjem? Håper småtten setter sitt preg på det snart så jeg slipper å være misunnelig så veldig lenge. Men tipper det kommer til å se sjarmerende ut uansett..

Jeg er Kristine sa...

Inger Lise, jeg synes stallen er SÅ fin!! Var kjempekjekt å ta den frem i år, og mimre litt fra da den ble laget i fjor. Hehehe!