9. juni 2007

Strikking + internett = sant

Dette er ett helt vanlig forløp når jeg strikker et prosjekt (kan inneholde flere eller færre momenter):

1. Jeg finner inspirasjon til ett nytt prosjekt på internett, ofte på hobbyboden eller i en hobbyblogg.
2. Så oppsøker jeg en bildeside (flickr/webshots/google) for å se flere utgaver av prosjektet.
3. Jeg blir inspirert og besøker en blogg for å finne oppskriften.
4. Etter det sjekker jeg i majas garnoversikt for å se om jeg har noe garn som egner seg.
5. Så kjøper/bestiller jeg garn, eller finner noe i restekurven min.
6. Jeg leser oppskriften og konfererer www.knittinghelp.com for å forstå den engelske oppskriften.
7. Googler en forkortelse som det ikke var forklaring på der, og finner en video som viser hva jeg skal gjøre.
8. Så strikker jeg.
9. Oppstår det problemer underveis, sjekker jeg hobbyboden, blogger eller googler for å finne hjelp.
10. Til slutt så blogger jeg om prosjektet.

Å strikke er ikke hva det en gang var!

...og så sjekker jeg stavingen på ord jeg er usikker på, på www.ordnett.no ;)

3 kommentarer:

Gretty sa...

denne bloggen he blitt litt "over my league", men æg kikke innom.. :D

Ranveig sa...

Oj... Det høres veldig slitsomt ut når du skriver det... men jeg skjønner at det ikke er det. Jeg er akkurat lik når det kommer til internett sånn generelt. Hvis man lurer på noe -finnes svaret der. Vi snakkes snart! Lykke til med siste innspurt på lesing til eksamen. Skal be for deg på togturen fra oslo til sandnes på tirsdag! Jeg har ikke så masse annet å finne på akkurat da.

Blåbærtua sa...

Takk. Jeg tar gjerne imot overnevnte linker. Fatter ikke at jeg har klart meg uten dem :o)