31. august 2008

Spiralsokker

Det var med disse spiralsokkene jeg begynte å strikke. En studievenninne hadde med seg en oppskrift på skolen - og vi var fem som satte i gang og strikke.

Jeg har strikket og gitt vekk flere par, og har bare hørt skryt. Selv om den er uten hel, er de veldig elastiske, og sitter godt på foten. Selvfølgelig måtte min egne lille baby få slike.

Mens jeg har strikket på de, har jeg tenkt tilbake, på hvordan det var å strikke de første gangen. Jeg husker at jeg slet fælt med:

- å forstå oppskriften
- å strikke vrang masker
- å strikke med fire pinner
- og jeg strikket for stramt

Jeg brukte sikkert ett par uker på sokkene, selv om jeg ble hektet, og strikket hele tiden.







Jenta som fikk de første sokkene da hun ble født, er over fire år gammel. Jeg har strikket en del siden den gang, og disse ble ferdige på noen timer.

3 kommentarer:

sandra sa...

der har du di ja:) SÅ deilige!!! d e ganske gøy at de ikkje vokse udav de!! fekk d litt travelt idag, men ville gjerna snakt litt merr... me får ta d ijen<:) hb formen e på topp- d vise godt nå!!!

Benedikte sa...

Kjente eg følte meg litt troffen i det innlegget hehe..

Fikk netsen lyst å lage et par eg o...

Anonym sa...

så utrolig søte.Sånne begynte jeg på en gang også,men ga opp.Du har nå gitt meg inspirasjon til å prøve på nytt;)