3. februar 2011

Resultatet!

Ullpysjen hadde flere stygge brune/svarte flekker. Etter fargingen er de så godt som ikke synlige! Og fargen ble jo skikkelig fin. Den heter Royal blue, så jeg så for meg en kjedelig mørkeblå, men resultatet ble jo alt annet enn det! 

Jeg brukte fremgangsmåten til Siddisliv, som foreldremanualen linket til en gang i tiden. Forandringene jeg gjordte var:
1) ulltøyet lå i eddikvannet i 45min før jeg hadde fargen oppi,
2) jeg brukte halve boksen med farge,
3) det fikk ligge til det var helt kaldt før jeg tok det opp.
Det skilte fortsatt ut en god del blåfarge da jeg vasket det på ullprogram etterpå, så jeg kommer til å være litt forsiktig med hva jeg vasker det sammen med de første gangene! Og for de lokalt kjente, så handlet jeg fargen på Traktøren på Maxi i Sandnes. Jeg var på Jernia på Forus, men der hadde de bare brun, orange og hvit inne. 

Slik ser fargen ut!

4 kommentarer:

Rigmor sa...

LURT!!! Husker jeg gjorde dette en gang da største jenta hadde fått stygge flekker på sine. Minnes at jeg farga dem lilla. Nå fikk du minnet meg på at det var på tide og gå gjennom å se om det trengs farging av diverse! Ha en flott dag videre!

Hegeslilleboble sa...

Veldig smart! Den ble veldig fin i fargen:)

sandra sa...

Lurt! Såg d en gang eg åg! Men koss farge du me kvitt??? Hmmm... Orange hørtes jo stilikt ud, men d må vel ver lyst i udgangsponkte? Blei fine blå-farve!!

Synnøve sa...

Smart! Fargen ble jo knallfin :)