5. november 2009

Lerkekrans

Jeg har hermet etter Fru Fryd, og laget meg en lerkekrans. Å hente inn råmaterialer og få laget den, bød på utfordringer, men krans skulle det bli!

Da jeg kom ut dørene blåste det så kraftig, at det var en utfordring å holde vognen på hjulene, og ikke minst var det et strev å få med seg grenene hjem igjen (ja, jeg hadde med meg hunden også). Vel hjemme våknet frøkna med det samme jeg parkerte vognen. Jeg sprang inn og begynte å binde kransen, mens jeg ba en stille bønn om at vesle gull måtte sovne igjen. (Haha) Jeg endte opp med å binde den ferdig iløpet av den neste hvilen hennes. Den var vanskelig å få rund, men jeg ble veldig fornøyd med resultatet. Jeg liker at den er litt kvistete og skjeiv. ;) Ja, og når jeg kommer meg rundt og får handlet en, så skal den få en lyslenke tvinnet innimellom grenene!
Foreløpig henger kransen over to av skapene på kjøkkenet. Den skal henge i den snart (?) nyoppussede gangen vår, jeg gleeeeder meg til den er ferdig!




5 kommentarer:

Anonym sa...

Kjempefin krans! Så fint med alle kvister og kvas som stakk ut også! Lykke til med eplekassehandelen ;)

Oddbjørg sa...

Den blei fin :) og sikkert ekstra kjekt når du har strevd litt for å få det til.

Ha ein fin søndag

Vibeke / Mammas Hus sa...

Nå har jeg lest alle innleggene laget i 2009... Herregud SÅ flink du er! Og så produktiv.

Jeg kommer gjerne tilbake!

Ha en god kveld.


Vibeke :)

Rigmor sa...

kjempe fin krans :)
jeg har en utfordring til deg på bloggen min ;)

ha en flott uke videre!

Jorunn Elizabeth sa...

nydelig krans. Det er kjekt å kunne bruke det som er tilgjengelig i naturen også. Ha en god helg.