15. januar 2008

Addicted

Jeg elsker å være kreativ, jeg elsker å skape noe helt nytt, jeg elsker prosessen som fører frem til det endelige produktet. Når jeg er i en slik prosess føles det nesten ut som om jeg er høy, på kreativitet.

Denne gangen er det en babyjakke som stjeler dagtid og nattesøvn. Mens jeg strikket den røde babyjakken, kom jeg på denne nydelige blondekanten, som jeg har brukt en gang tidligere. Tanken om at den ville være perfekt til en lignende babyjakke slapp ikke taket, og jeg fant frem garn og pinner.

Den kreative prosessen startet med blondekanten. Etterhvert som blonden trer frem i strikketøyet spinner tankene videre, om armene, fellingen, halsen og knapphullene. Når tankene faller på plass, oppleves det som små høydepunkter i prosessen.

Stundene med strikketøyet blir små skatter i hverdagen. Timer jeg nyter. Og jeg vil ikke bli ferdig, ikke enda.









6 kommentarer:

Anonym sa...

NYYYDELIG!!!!
Gleder meg til å følge prosessen videre :)

Silkepus sa...

Nydelig!! Og jeg er absolutt enig i at den blonden passer perfekt på en babyjakke!

Jane sa...

Det er en meget smuk blondekant. Det må absolut blive en superflot babyjakke. Glæder mig til at se mere;-)

Anonym sa...

vakkert, vakkert, vakkert!

Jeg er Kristine sa...

Tusen takk for skryt! Jeg synes selv den blir så fiiin =)

Nå drar jeg på hyttetur, og håper på masse strikketid, slik at jeg blir ferdig med både denne og den røde i løpet av helgen =)

Anonym sa...

Hehe, stilig.. den ideen hadde jeg og..

Og det ble kjempefint ;)

http://sisslesola.blogdrive.com/archive/cm-12_cy-2007_m-1_d-19_y-2008_o-40.html