12. desember 2006

Sommer

Siden jeg ikke får blogget om det jeg egentlig vil, pga at jeg ikke får overført bilder, benytter jeg anledningen til å mimre litt.

Skoleåret 2005/2006 tok jeg naturfag 1 og naturfag 2 på UIS. Det var et fantastisk kjekt år, med ekspedisjoner, forsøk, eksperimenter og super klasse! Helt på slutten av året var vi to dager på Lundsvågen naturskole på Hundvåg. Det var en av de første dagene i år som det var varmt nok til å gå bare i t-skjorte. Og vi hadde skyfri himmel og en liten øy helt for oss selv.


Meg i båten på vei ut.


Læreren innstruerer oss i hvor vi skal.


Slik plasket vi rundt i vadebukser, med vannhåver og vannkikkerter. Alt levende skulle samles i noe hvite baljer som vi slepte etter oss. Nesten som skattejakt ;)


Spøkelseskrabbe.


Vi fanget bare en fisk.


Nakensnegle, det var denne som fasinerte meg mest av alt. Tenk at vi har så spennendes dyr rett ut i fjorden her.


De fleste slapp vi ut igjen i havet etter at vi hadde funnet ut hva det var og sett hva alle andre hadde funnet. Noen møtte den ublide skjebnen å bli lagt på sprit..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ååååå, eg lengte tebage t naturfag å sommer!!!

Anonym sa...

du e pen i båten du!