23. januar 2007

Skjerf med blondekant

Siden jeg allerede har kommet halvveis (!) på babyteppet, fant jeg ut at jeg måtte ha meg et pause-prosjekt, sånn at jeg ikke skulle bli alt for lei. I allers sitt julehefte var det oppskrift på dette skjerfet, og siden det måtte være et lite og raskt prosjekt falt valget på det!

Det strikkes i dobbelt garn på pinne nr seks, så det går fort fremover. Og mønsteret på selve skjerfet er til å bli helt oppslukt av (Kristine alt for sent på kvelden: bare en rad til, bare en rad til). Garnene er plumet og alpaca og resultatet er det mykeste deiligste skjerfet man kan tenke seg.

Til slutt skal det hekles en kant rundt selve skjerfet, og pyntes i overgangen mellom blonden og skjerfet. Romantisk og dust, og akkurat slik jeg liker det!




2 kommentarer:

Cathrin sa...

nå va d jammen lenge siden eg hadde vært her... men nå har eg lest meg opp igjen:D kjekt å se masse oppdateringer

Anonym sa...

Ja d skjerfet såg herligt ud. Du må legga ud et bilde av d ferdiga resultatet åg!!