24. april 2007

Valgets kvaler

Jeg har begynt å sy sammen teppet. Jeg magler bare en rad før jeg har åtte, og trenger litt avveksling.

Men jeg klarer ikke å bestemme meg. Skal jeg hekle eller sy sammen?

Her har jeg heklet. Da blir det en rett rad, som "ligger oppå" arbeidet. Dette er finest i seg selv, men jeg lurer på om teppet blir for "stripete", siden den er så tydelig.


Her har jeg sydd sammen. Denne varianten blir styggere i seg selv, men ligner mer på den andre raden (den som er strikket).


Her ser dere begge variantene sammen. Sydd til venstre og heklet til høyre (og strikket i midten).


Og fra litt avstand, her ser man hvor tydelig heklekanten blir.


Hjelp!

7 kommentarer:

Ranveig sa...

Jeg syns det så finest ut med heklekant. Eller så må du lære deg å sy finere... (hehe) Det gjør jo ikke noe at det er en kant.

Anonym sa...

Eg syns d va finast når du hadde sydd... Hoff, nå jer me d kje akkurat lett for deg!

Anonym sa...

Sydd!

Anonym sa...

Hei! Synes også det var penest når du hadde sydd sammen. Liker forresten bloggen din veldig godt, er her inne titt og ofte men er ikke så flink til å legge igjen kommentarer.

Jeg er Kristine sa...

Så koselig at du trives på bloggen min Ane! Jeg tror jeg heller mt sydd - blir mer helhetlig da.. Begynner nok å sy sammen i kveld =)

Gretty sa...

æg au støtte syingå :)

Anonym sa...

tror sying blir bra, lykke til med arbeidet. :)