30. april 2007

FO

I helgen har to UFOer (uferdige objekter) blitt FO (ferdige objekter), ett teppe og en babyjakke.

Mønsteret på teppet er fra boken the baby knits book av Debbie Bliss. Det er det nydeligste babyteppet jeg vet om, og jeg er lykkelig over å endelig være ferdig med det!

Garnet jeg har brukt kjøpte jeg i London i fjor, det er woolcotton fra ROWAN, 50% merinoull og 50% bomull, og fantastisk mykt og godt. Teppet var egentlig et kjempekjekt prosjekt, og det er en skam at det har blitt liggende så lenge. Da jeg tok det frem brukte jeg ikke mer enn en kveld på å strikke det ferdig.

Under følger et bilderas:











-
I samme slengen plukket jeg frem en babyjakke som jeg hadde fortrengt at eksisterte.
-
Jeg hadde nesten strikket hele jakken. Helt øverst på det siste ermet, oppdaget jeg at det ikke var nok garn (til tross for at jeg hadde fulgt oppskriften). Siden jeg hadde bestilt originalgarnet på Strikkinnom var det ikke bare-bare å få tak i et nøste til. Løsningen ble å ta opp en cm på den ferdig armen + og strikke med alle de små trådstumpene jeg hadde igjen etter at jeg hadde festet trådene på resten av genseren....
-
Da jeg tok den frem, tok det ikke mer enn et par timer å montere den. Jakken er fra boken Special Knits som også er en bok av Debbie Bliss. Den er strikket i størrelse 1 år i baby cashmerino som er et nydelig garn!
-

6 kommentarer:

Ranveig sa...

Fin fint! Kjekt med ting som blir ferdig. Her nærmer jeg meg å ha strikket alt på boleroen... Har 1 1/2 ermer igjen å strikke. Men innimellom den til meg selv måtte jeg strikke et par med sokker til en dåp. Så jeg har nesten strikket en sokk i dag, og skal ta neste i morgen og torsdag tenkte jeg. Dåpen er på søndag nemlig :) Så da må boleroen vente litt. Skal du ha bunad i konfirmasjonen, eller kjole/skjørt?

Dina sa...

Fytti, du må læra mg... Bynne å få d travelt eg, hehe

Anonym sa...

deilig når en UFO blir en FO. kjempe fint teppe og søt jakke. :)

Ranveig sa...

psst...

Karoline sa...

Hei.
Jeg syntes ABC teppet er så nydelig! Har du en oppskrift jeg kan få? :)

Anonym sa...

har du oppskrift på alfabeth teppe?