29. mars 2007

Calorimetry

For lenge siden kjøpte jeg noen nøster Kid Merino fordi jeg falt for fargene. Det var bare det at garnet ikke passet til noen ting, og det ble bare liggende. I går kveld hørte jeg lydbok og trengte ett strikkeprosjekt. Da jeg rotet rundt i garnet for å finne noe å strikke pannebåndet Calorimetry av, oppdaget jeg at Kid Merino garnet passet perfekt til det Kool-Aid fargede garnet.


Oppskriften er fra Knitty, norsk oversettelse her. Pannebåndet har kjempegod passform, men fargen er veldig knallsk, så jeg tror jeg skal strikke ett nytt i brunt eller blått de nærmeste dagene.






En film senere:

7 kommentarer:

Ingvild sa...

Artig artig! Har ei veninne som akkurat har strikket dette pannebåndet, så tenkte jeg mått prøve meg jeg og! Tenkte det ble min første engelske oppskrift. Men nå slapp jeg det :D Ble skikkelig søtt det du laget da!! :) *klem*

Anonym sa...

jeg er den venninnen. :) siden jeg av og til hører snakk om både kristine, stine og hanne så tenkte jeg at jeg måtte titte litt i bloggen din når ingvild fortalte at du hadde en. mye fint inne på siden din!

og dersom du starter husmorskole så vil jeg gjerne komme dit. og jeg har ei i klassen som hadde blitt med også, så det så :D

Jeg er Kristine sa...

Hehe, så morsomt med nye lesere! Og så morsomt at vi strikker så mye likt. Kjekke strikketing smitter virkelig =)

Anonym sa...

SMASK! Det pannebåndet likte jeg! Hviken type garn og pinner trenger jeg? Her ramler påske-strikke-prosjektene inn hele tiden.... Jeg er klar til hytta!
Svigreinneknib

Jeg er Kristine sa...

Hihi! Gleeeder meg til noen kvalitets strikketimer på hytteslåttet! Jeg har brukt dobbel alpakka ull på pinne nr 3.5. Du trenger ett nøste, og en knapp. Klem igjen =)

Anonym sa...

Du hendelse.....eg e ferdige med "calorimetryen" min....og det på 2 kvelder! Dette gjekk unna! Min blei svarte med treknapp. Rektigt fine om eg ska sei det sjøl. Påskefjellet neste...sprade rundt i fjonge pannebånd begge to...(gliiis)

Jeg er Kristine sa...

Du verden, du har blitt en skikkelig strikkereser! Det var et sånn prosjekt hvor det skjedde noe hele tiden, uten å bli avansert.. anbefales til dere andre ;)