4. mars 2007

Voksejakke

I helgen har jeg kost meg med et aldeles fantastisk garn. Silke-ull fra Nøstebarn, det består av 35% silke og 65% merinoull og er ubehandlet.

Av garnet har jeg strikket en voksejakke, det vil si en jakke som er så tøyelig at den kan passe fra 0-8mnd. Den ble så myk at jeg skulle ønske jeg var baby igjen, (eller hadde veldig god råd, sånn at jeg kunne strikke en til meg selv).

Jakken er strikket i ett stykke, og så sydd sammen. Den var morsom å strikke, for det "skjedde" noe hele tiden.









Jeg har litt garn igjen, så jeg regner med at jeg stikker et par sokker og en lue i løpet av et par dager. Skikkelig kose-prosjekter =)

4 kommentarer:

Ingvild sa...

Fin den var :) Du begynner jo å ha litt babyklær nå.. ;) Når kommer ungen?

Jeg er Kristine sa...

Tusen takk! Syntes ikkje det såg så lovanes ut før eg sydde den sammen,men an blei veldig fin t slutt!

Nei, nå har eg bestemt meg for å ta ett år te på skolen, sånn at eg blir spesialpedagog - så det blir ikkje baby med det fysta..

Ingvild sa...

Har du det ja! Gå rett på nå? Du e jo så flinke :) Den dagen du e gravid, så blir eg ikkje sjokka :) hehe..

Gretty sa...

virka praktisk. lage du en te mæg eller?? :D

godt æg får et år ekstra på mæg te å ta igjen dåkke gifte.. :)

God bedring influensajenta!!