30. mars 2007

Påskepyntet

Siden jeg skal jobbe i helgen, være leder på leir fra mandag til torsdag og være på hytta fra torsdag til søndag, har jeg pyntet til påske i dag. Jeg har funnet frem de lysegule linbrikkene mine og kjøpt inn påskeliljer.





Jeg så ideen med å bruke egg som små vaser i en blogg, og falt for den. Eggeglass kjøpte jeg på Søstrene Grene til 5kr per stykk, og så plukket jeg blomster, gåsunger og bjørkeris på vei hjem fra bussen.



For noen dager siden laget jeg en påskekrans. Jeg formet noen rette grener med gåsunger i en kakeform, bandt sammen med ståltråd og pyntet med egg og fjær.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Så koselig det var med egg-oppi-eggeglass-vasene. Blogger er en lur ting å hente gode ideer fra altså! Vet ikke om eggeskallene hadde fått stå i fred her i huset så lenge....men ideen var god. Henter den fram igjen om noen år jeg!
Vakker krans også. Fint med litt hvitt til påske. Her er det stort sett den hjemmelagede påskepynten fra ungene som pryder kjøkken og stue....de er knallgule.(skjønne også da...)

Småen sa...

Fantastisk pynt; og blogg i det hele tatt. Du er mye mer husmor enn meg i hvert fall... Hehe. Koz deg på leir.

Anonym sa...

lekker krans! skal ikke så mye til for å være dekorativt. synes slike ting ser så pent ut, men lager aldri noe sånt selv..

håper du får en fin påske! :)

Ingvild sa...

Du e så flink Krisitne :) Alltid så fint pynta hos deg!!
Men så gøy d va å se sånn med påskepynt i eggeskall, huske me gjor sånn i barnehagen!! Det var så kjekt å komme hjem med huske eg. Blir lite påskepynting på meg her i Trondheim.. Ska hjem i morgen, etter arbeidshelg. Glede meg masse til det :)
GOD PÅSKE!!

Jeg er Kristine sa...

Tusen takk for skryt alle sammen. Det er så herlig å ta med seg våren inn i stua!!