23. mars 2007

Sjokoladekake

Jeg er usikker på om denne oppskriften er en familie-hemmelighet, men satser på at det er greit å dele den ;). Resultatet er en luftig, mild, søt og fantastisk god sjokoladekake som holder seg saftig lenge.

Ingredienser:
7 1/2dl surmelk
1ss natron
7 1/2dl sukker
8 1/2-9dl hvetemel
8ss nesquik
150g smeltet smør
Bland ingrediensene i rekkefølgen surmelk og natron - det tørre - smør. Stekes på 200 grader i 20-25min.


Krem
450g melis
8ss nesquik
2ts vaniljesukker
4 1/2ss kaffe
150g smeltet smør

Blandes i kjele på svak varme.


Sjokoladekaken er bakt i anledning jentefest i kirka i kveld, så jeg har pyntet med ROSA, tihi.


Bjørnar ba pent om ikke han også kunne få kake, da jeg fortalte at jeg skulle bake. Så da ble det 6 store muffins som han kan kose seg med når han sitter barnevakt i kveld.

1 kommentar:

Gretty sa...

mm.. æg går god for kagå! får alltid skrøyd av na! gode ting må delas :)